Нормативно-правова база вчителя

Методичні рекомендіції. Воєнний стан 2022-2023 н.р.

https://www.schoollife.org.ua/normatyvno-pravovi-dokumenty-shhodo-organizovanogo-pochatku-novogo-2022-2023-navchalnogo-roku/

https://znayshov.com/News/Details/metodychni_rekomendatsii_shchodo_okremykh_pytan_zavershennia_2021_2022_navchalnoho_roku_u_sferi_zahalnoi_serednoi_osvity

Про організацію освітнього процесу в початковій школі в умовах воєнного часу - 2022 

https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86159/

Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи - 2020
Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів - 2021

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-1-4-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti

Щодо організації дистанційного навчання

https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-distancijnogo-navchannya

Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи
Наказ МОН № 1146 від 16.09.2020 року


Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо оцінювання учнів початкових класів НУШ

Постанова МОЗ №50 від 22.08.2020 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»

Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-I9)

Відповідно до статті 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на виконання пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», постановляю:

  1. Затвердити протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що додаються.
  2. Директорату громадського здоров’я та профілактики захворюваності Міністерства охорони здоров’я України довести цю постанову до відома зацікавлених центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської міської державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
  3. Визнати такою, що втратила чинність постанову головного державного санітарного лікаря України від ЗО липня 2020 року № 42 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».

Заступник Міністра охорони здоров’я –
головний державний санітарний лікар України                        В.Ляшко

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Головного державного
санітарного лікаря України

Протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину
у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби 
(COVID-19)

З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) у навчальному 2020-2021 році суб’єкти, що відповідальні за влаштування, утримання закладів позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (далі – заклади освіти), мають здійснювати свою діяльність з урахуванням необхідності забезпечення належних протиепідемічних заходів (далі – заходи), спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

  1. Відповідальність за організацію та виконання протиепідемічних заходів покладається на засновника (власника) та керівника закладу освіти.
  2. Керівник та медичний персонал закладу освіти, або відповідальна особа, яка пройшла відповідний інструктаж та призначена наказом керівника закладу, забезпечують:
  • щоденний контроль за виконанням заходів;
  • проведення роз’яснювальної роботи з персоналом та здобувачами освіти щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (COVID-19) серед персоналу або здобувачів освіти;
  • розробку алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаною з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
  • недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
  • проведення інструктажу для працівників щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.
  1. Допуск до роботи персоналу закладів освіти здійснюється за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора, захисного щитка або маски, в тому числі виготовленої самостійно) після проведення термометрії безконтактним термометром.

У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла понад 37,2 °С або із ознаками гострого респіраторного захворювання, такий співробітник не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря.

При появі підвищеної температури тіла понад 37,2 °С або ознак гострого респіраторного захворювання вдома. співробітник повідомляє свого безпосереднього керівника та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою.

  1. Усі працівники закладу забезпечуються засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи. Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника.

Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

  1. Керівник закладу освіти забезпечує:
  • організацію централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів;
  • проведення навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контроль за виконанням цих вимог;
  • необхідні умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо);
  • обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти – проведення педагогічних рад. засідань ректоратів, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу тощо);
  • медичні пункти закладу необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту);
  • розміщення інформації (плакатів/банерів) про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю.

Вимоги щодо організації освітнього процесу

  1. Керівник закладу освіти розробляє маршрути руху здобувачів освіти (залучаються всі можливі входи в приміщення закладу) та складає графік, за яким відбувається допуск здобувачів освіти до закладу. Графік допуску повинен бути сформований таким чином, щоб запобігати утворенню скупчення учасників освітнього процесу. Забороняється допуск до закладу освіти батьків або супроводжуючих осіб, крім осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю.
  2. Педагогічний склад закладу освіти перед початком занять проводить опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.

В разі виявлення ознак гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, здобувані освіти одягають маску, тимчасово повинні бути ізольовані в спеціально відведеному приміщенні закладу, інформуються батьки (інші законні представники) та приймається узгоджене рішення щодо направлення до закладу охорони здоров’я.

Після вилучення особи з симптомами інфекційної хвороби в приміщенні, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.

  1. Вхід до приміщень закладу дозволяється при наявності захисної маски або респіратора. Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями закладу освіти використання захисних масок є обов’язковим.

Для учнів 1 – 4 класів вхід та пересування приміщеннями закладу освіти дозволяється без використання захисної маски або респіратора.

В регіонах, що відносяться до «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки, педагогам в процесі викладання навчальної дисципліни рекомендовано використовувати захисні щитки.

Багаторазовий захисний щиток використовується та дезінфікується відповідно до інструкції виробника.

  1. На всіх входах до закладу організовуються місця для обробки рук антисептичними засобами. Місця для обробки рук позначаються яскравим вказівником про правила та необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка, тощо).
  2. Пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами, аудиторіями повинно бути мінімізованим, зокрема, шляхом проведення занять впродовж дня для одного і того ж класу (групи) в одній і тій самій аудиторії (кабінеті), застосування модульного підходу до організації вивчення дисциплін тощо.
  3. У розкладі занять необхідно передбачити можливість визначення різного часу початку та закінчення занять (перерв) для різних класів та груп.
  4. Необхідно забезпечити раціональне використання запасних виходів із закладу освіти, використання розмітки на підлозі, що полегшує організацію двостороннього руху коридорами, виокремлення зон переміщення для різних вікових категорій здобувачів освіти.
  5. За можливості забезпечити проведення занять з окремих предметів на відкритому повітрі.
  6. Проведення занять у класах (аудиторіях) дозволено лише для окремих класів (груп).

Заповненість лекційних залів під час проведення занять, що передбачають поєднання кількох класів (груп), не повинна перевищувати 50% при забезпеченні максимальної дистанції між здобувачами освіти.

В регіонах, що відносяться до «помаранчевого» рівня епідемічної небезпеки, наповненість класів (груп) не повинна перевищувати 20 осіб, крім закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної та спеціалізованої мистецької освіти.

У таких випадках засновник (власник) та керівник закладу освіти повинні завчасно адаптувати графік навчання та сформувати групи на час встановлення відповідного рівня епідемічної небезпеки.

  1. Здобувачі освіти в сфері охорони здоров’я, що проходять навчання (виробничу практику) на базі закладів охорони здоров’я повинні дотримуватись додаткових протиепідемічних заходів, визначених цим закладом.
  2. У разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби COVID-19 в одного з учнів (студентів), всі інші учні (студенти) відповідної групи визнаються такими, що потребують самоізоляції, та повинні вживати заходів, передбачених галузевими стандартами в сфері охорони здоров’я.
  3. У санітарних кімнатах потрібно забезпечити наявність рідкого мила та паперових рушників (або електросушарок для рук). Використання багаторазових рушників заборонено.

Основним заходом гігієни рук в умовах закладу освіти є миття рук з милом. Використання антисептиків доцільне лише в тому випадку, коли відсутній доступ до проточної води з милом. Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або як заміна миття рук або антисептичної обробки не рекомендується.

  1. Після проведення занять у кінці робочого дня необхідно провести очищення і дезінфекцію поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил, тощо).
  2. Після кожного навчального заняття проводити провітрювання впродовж не менше 10 хвилин. При провітрюванні слід забезпечити безпеку дітей шляхом встановлення замків та фізичних обмежувачів на вікна.

Вимоги до організації харчування

  1. Керівник закладу освіти розробляє графік харчування здобувачів освіти. Рекомендовано провести розрахунок максимальної кількості учнів, які можуть одночасно отримувати (на лінії роздачі) та вживати їжу. не порушуючи фізичної дистанції 1 метр. Організація мультипрофільного харчування за типом «шведського столу» та шляхом самообслуговування на період карантину не дозволяється.
  2. Функціонування питних шкільних фонтанчиків на території закладу освіти не дозволяється. Питний режим здобувана освіти організовується з допомогою використання індивідуальних ємностей для рідини або фасованої питної продукції.
  3. При організації харчування необхідно забезпечити відстань між столами не менше 1,5 м та розміщення за столом не більше 4-х осіб.
  4. У разі не можливості забезпечення дітей гарячим харчуванням, організація харчування відбувається шляхом роздачі попередньо фасованої харчової продукції, відповідно до норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. № 1591.
  5. Усі працівники харчоблоку забезпечуються засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, одноразовими рукавичками. Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника.
  6. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту (захисних масок одноразових рукавичок) перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.
  7. Працівник їдальні, який видає страви або здійснює розрахунок, повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту: захисною маскою або респіратором, захисними окулярами або захисним щитком, одноразовими рукавичками.
  8. При організації харчування необхідно забезпечити умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни – рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук, тощо.
  9. З працівниками харчоблоку необхідно провести навчання щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, забезпечити контроль за виконанням цих вимог.

Вимоги до транспорту, який перевозить дітей та працівників до закладу освіти

  1. Організатор – перевізник, який здійснює перевезення дітей та працівників до закладу освіти забезпечує:
  • проведення дезінфекційних заходів у салоні транспортного засобу в кінці робочої зміні;
  • водіїв засобами індивідуального захисту (із розрахунку 1 захисна маска на З години роботи на 1 особу), антисептичний засіб для обробки рук;
  • проведення навчання з питань використання та утилізації засобів індивідуального захисту;
  • щоденний контроль за станом здоров’я водіїв та проведення температурного скринінгу до початку робочої зміни;
  • не допуск до роботи осіб з ознаками гострої респіраторної хвороби або підвищеною температурою тіла понад 37,2 °С;вхід до салону автотранспорту при наявності засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски);
  • перевезення пасажирів здійснювати у межах кількості місць для сидіння.

Вимоги до поводження з використаними засобами індивідуального захисту

  1. Керівник закладу організовує централізований збір та утилізацію використаних засобів індивідуального захисту (захисні маски, респіратори, гумові рукавички, захисні щитки), паперових серветок в окремі контейнери/урни (картонні або пластикові), з кришками та поліетиленовими пакетами, наступним чином:
  • кількість та об’єм (місткість) контейнерів/урн визначається з розрахунку на кількість відвідувачів закладу освіти, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів;
  • контейнери рекомендовано встановлювати біля входу в заклади освіти, коридорах та санвузлах;
  • поліетиленові пакети з контейнерів, у яких зібрано використані засоби індивідуального захисту (захисні маски, респіратори, гумові рукавички, захисні щитки), необхідно замінювати після заповнення або за графіком, щільно зав’язувати (рекомендується використовувати додатковий пакет для надійності зберігання використаних засобів індивідуального захисту) та наносити маркування («використані засоби індивідуального захисту»);
  • щоденно здійснювати дезінфекцію контейнерів, картонні контейнери одноразового використання після використання підлягають утилізації.

Інструкції з охорони праці для закладів освіти

https://osvita-docs.com/node/162?fbclid=IwAR1WLAMga3rf9qxipsSKY1sDqzvy1fSbyegEXaKcW5rqJ4RCOpyusbhwN2o

Методичні рекомендації щодо проведення у 2020/2021 навчальному році ДНЯ ЗНАНЬ та ПЕРШОГО УРОКУ у закладах освіти Київської області

Як учителям заповнювати класний журнал під час карантину
https://www.youtube.com/watch?v=aV6JWhAO8Eo

nus.org.ua/news/yak-vchytelyam-vesty-klasnyj-zhurnal-pid-chas-karantynu-roz-yasnennya-mon/?fbclid=IwAR2lqIuo0KmtJ9nMTrp-6JHLmXR-3J_rRD8YT7BwM6jyBPYjd9shBhtxTMo

Закон України "Про повну загальну середню освіту" 18.03.2020

Модельні навчальні програми Нуш. 2 клас


Відповіді на запитання. Як оцінюватимуть, розподіл годин та документація у класах НУШ

Лист МОН від 04.03.20 року "Щодо підвищення кваліфікації педагогічних

працівників закладів загальної середньої освіти"

https://drive.google.com/file/d/1lfGSkkuifu91zDEoyWp0j2sLyQgpFxe-/view?usp=sharing

“Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році”

https://nus.org.ua/articles/metodychni-rekomendatsiyi-dlya-3-h-pilotnyh-klasiv-nush/

Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018-2019  навчальному році

Як учителю захистити себе. Юридична допомога

Оновлені Методичні рекомендації щодо ведення класного журналу 09.01.2020

Юридична допомога вчителю

https://proshkolu.com/

Про супервізорів

https://imzo.gov.ua/2019/10/21/nakaz-mon-vid-18-10-2019-1313-deiaki-pytannia-orhanizatsii-ta-provedennia-supervizii/

Про освітнього омбудсмена

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/491-2018-%D0%BF#n16

Зміни до типових програм 1-2 та 3-4 класів НУШ 08.10.2019

https://nus.org.ua/news/mon-zminylo-typovi-programy-dlya-1-4-klasiv-nush/

Новий Порядок підвищення кваліфікації (2019)
https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/deyaki-pitannya-pidvishchennya-kvalifikaciyi-pedagogichnih-i-naukovo-pedagogichnih-t210819

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1133-2019-%D0%BF  (зміни 27.12.2019)


Сертифікація



Початок 2019-2020 н.р.
nakaz-pro-zatverdzhennya-schodo-zapovnennya-klasnogo-zhurnalu-uchnv.rar


http://www.auc.org.ua/sites/default/files/sectors/u-137/indyvidualna.pdf  (Індивідуальна форма здобуття освіти)

https://www.schoollife.org.ua/normatyvno-pravovi-dokumenty-shhodo-organizovanogo-pochatku-novogo-2019-2020-navchalnogo-roku/?fbclid=IwAR0x4_33BlCULas6EBiy1-6HK7b6nFLmTnxY-swHX2uFZ6x4Iz1T4sfp85g

ПРАВА ЛЮДИНИ
Загальна декларація прав людини
Конвенція ООН про права дитини
Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю
Саламанкська декларація
Дакарська декларація
Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів на період до 2020 р.
Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр
Про типові штатні нормативи
Обов'язки асистента вчителя

Закон України "Про освіту"
Вимоги до заповнення класного журналу НУШ

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/12/NMO-1362.pdf

Вимоги до контролю та оцінювання 2016

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/vymogy-do-kontorlyu-ta-otsinyuvannya.pdf

Оцінювання в 1 класі НУШ

 Оцінювання в 2 класі НУШ

Навчальні програми

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli


https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/opys-zmin-do-vymog-otsinyuvannya.pdf

Що таке інклюзивне навчання?
https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya

Перелік засобів навчання та обладнання класів початкової школи
https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-primirnogo-pereliku-zasobiv-navchannya-ta-obladnannya-navchalnogo-i-zagalnogo-priznachennya-dlya-navchalnih-kabinetiv-pochatkovoyi-shkoli

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І СТУПЕНЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-osvitnoyi-programi-specialnih-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i-stupenya-dlya-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami

Про інклюзивно-ресурсний центр
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/545-2017-%D0%BF


Про Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг" 
https://base.kristti.com.ua/?p=7478


Організація освітнього простору Нової української школи
https://base.kristti.com.ua/?p=7312



 Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти 

https://base.kristti.com.ua/?p=7104



Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВРКонституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР

Немає коментарів:

Дописати коментар